Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Inwestycje na CMK: dworzec Opoczno Południe i przystanek Biała Rawska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Inwestycje na CMK: dworzec Opoczno Południe i przystanek Biała Rawska
fot. Włodzimierz Włoch / PKP Polskie Linie KolejoweFragment Centralnej Magistrali Kolejowej
W ramach inwestycji na Centralnej Magistrali Kolejowej przeznaczonych dla pasażerów kolei, planowane są dwie. Odpowiadają za nie spółki Polskie Koleje Państwowe SA i PKP Polskie Linie Kolejowe. Aktualnie bliższa początku realizacji jest budowa przystanku Biała Rawska.

Wiosną tego roku minister infrastruktury Dariusz Klimczak zapowiedział dwie inwestycje pasażerskie na Centralnej Magistrali Kolejowej. Chodzi o budowę nowego przystanku Biała Rawska oraz nowego budynku dworca Opoczno Południe. – To krok w kierunku jakościowej poprawy infrastruktury transportowej, z której będą korzystać mieszkańcy i podróżni z całego regionu – mówił szef tego resortu.

Przetarg na nowy przystanek Biała Rawska

Dla przystanku Biała Rawska aktualnie prowadzone jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe postępowanie przetargowe. Termin otwarcia ofert przesunięto po raz kolejny – tym razem na 16 lipca. Jednym kryterium wyboru przyszłego wykonawcy jest cena. Natomiast termin tzw. związania ofertą to 120 dni.


Wyświetl większą mapę

Założenie jest takie, że po północnej stronie wiaduktu drogi wojewódzkiej nr 725, zostaną wybudowane dwa jednokrawędziowe perony o długości 400 metrów z zadaszonym przejściem podziemnym. Każdy z peronów byłby oświetlony, wyposażony we wiatę oraz elementy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Przy nich powstaną całkowicie nowe tory nr 3 i 4. Projektowane rozwiązania techniczne, mają przewidywać w przyszłości rozbudowę układu torowego o kolejne dwa tory dodatkowe nr 5 i 6.

Po zachodniej stronie powstanie ulica dojazdowa a przy dworcu parking i przystanki dla komunikacji miejskiej.

MI: Z Opoczna Południe nawet 700 pasażerów w ciągu doby

Dworzec Opoczno Południe będzie całkowicie nową inwestycją państwowego zarządcy – Polskich Kolei Państwowych. Aktualnie wiemy, że szacunkowa wartość tej inwestycji to nadal 7,5 mln złotych. Z uwagi na charakterystykę terenu będzie to budynek kategoryzowany jako IDS indywidualny. IDS to koncepcja tzw. Innowacyjnych Dworców Systemowych, które w zależności od typów: A, B lub I różnią się konstrukcją i wyposażeniem.


Wyświetl większą mapę

Wiosną tego roku spółka PKP SA podała, że szczegóły tego projektu inwestycyjnego będzie przekazywać wraz z realizacją kolejnych etapów przygotowań. Z informacji "Rynku Kolejowego" wynika, że państwowy zarządca dworców nadal pracuje nad szczegółami tej inwestycji. Nie wiadomo więc jeszcze, kiedy mogłoby dojść do rozpisania przetargu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Roman Czubiński 07 kwietnia 2025

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

Zobacz również:

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Roman Czubiński 07 kwietnia 2025

PKP PLK: Na CMK nie będzie prędkości powyżej 250 km/h

Infrastruktura

CMK: Co z przystankiem Biała Rawska? Nie wcześniej niż 2026 rok

Infrastruktura

Malepszak: Ponad 200 km/h na CMK najwcześniej w 2027 r.

Infrastruktura

Malepszak o CMK. Nie będzie 250 km/h w 2025 r.

Infrastruktura

Na CMK trwają prace za 1,8 mld zł. Kiedy koniec modernizacji?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5